Grupper

Barn & Familjegruppen

Ta chansen att träna tillsammans barn och föräldrar.
Denna grupp är mycket uppskattad då vi tränar vår styrka, koordination och kroppskännedom på ett lekfullt sätt med inslag av enklare grundtekniker som passar båda unga och gamla.

Just nu har vi har två grupper som tränar i Farstahallen.

Är barnen under 8 år så måste en vuxen vara med och träna tillsammans med barnet. Då även som medlem. Är barnet 8 år eller äldre så har du som vuxen möjlighet att vara med och träna tillsammans med barnet, men det är ej något krav. Prata med tränarna om ni har funderingar kring det här.

Lördag:

Grupp 1: 9:15 – 10:15

Grupp 2: 10:30 – 11:30

Ungdomsgruppen

Denna grupp vänder sig till ungdomar mellan 11 år och 16 år.

Vi tar emot nybörjare till ungdomsgruppen under de tre första veckorna varje termin.

Tisdag: 18:00 – 19:30 i Dojo M2 i Gubbängshallen

Torsdag: 18:00 – 19:30 i Gubbängsskolan

Vuxengrupp – från 16 år

Träningspassen är i Gubbängshallen och Gubbängsskolan (to).

Måndag:

20:00 – 21:30 – Alla. Uppvärmning i Dojo M1 första halvtimmen. Är vi många så delar vi upp gruppen.

Tisdag:

19:30-21:00 – Nybörjare upp till 6 kyu. Dojo M2

Onsdag:

Pass 1: 19:00 – 20:00 – Från 4 kyu och högre grader. Dojo M2

Pass 2: 20:00 – 21:30 – Alla. Dojo M2

Torsdag:  (tillsammans med ungdomsgruppen)

18:00 – 19:30 i Gubbängsskolan

Yudansha – Svartbälten

Farsta Karateklubb är med i Tendokai-alliansen. Detta samarbete bygger på ett gemensamt intresse för träning och är inte politiskt eller organisatoriskt. Klubbens svartbälten har på lördagar möjlighet att delta i gemensam träning.

Plats: Gubbängshallen (jämna veckor) och Medley i Sollentuna (ojämna veckor)
Tid: 10.00 – ca 12.00.

Frågor: kontakta Sensei Ulf eller Sensei Kent.

Friträning

Lördagar kl.11:30-13 i Farstahallen, budosalen.

För säkerhetsskull så ber vi er titta i kalendern på hemsidan för att försäkra er om att det är friträningspass.

Vid friträning kan man komma och gå som man själv vill under den tid vi har. Alla som kommer hälsar själva när de börjar och när de slutar träningen. Vi som kommer dit hälsar dock tillsammans och den som är högst graderad håller i hälsningen. Samma sak gäller när vi slutar. Kommer man efter den gemensamma hälsningen så hälsar man själv på Shomen (Chojun Miyagi) och även om man vill sluta innan så hälsar man själv på Shomen.

Detta är viktigt och gäller alla som är med och tränar på friträningspasset. De som tränat längre kan visa nybörjarna hur man gör.

Tveka heller inte att fråga de som är högre graderade om saker ni undrar över.
Friträningspassen är ett utmärkt sätt att lära känna varandra i de olika grupperna och ett mycket bra sätt att passa på och lära sig tex kata och bunkai.

Vi brukar gå igenom kata under dessa pass – för dem som är intresserade är det bara att hänga på.
Bra att få känna på vad som väntar längre fram i karateträningen.

Frågor? Maila mig gärna.

Väl mött i dojon!