Frågor & Svar

HUR BETALAR JAG?

Du kan betala till klubbens plusgirokonto 836 92 29-3. Glöm inte att skriva namn tydligt, så att vi ser vem som betalat.

HUR BLIR MAN MEDLEM I FARSTA KARATEKLUBB?

Man mailar och kollar att det finns plats i den grupp som man tänkt sig träna i.

Därefter så får man provträna i klubben. I ungdoms och vuxen gruppen – 2 pass eller 1 vecka, sen så bestämmer man sig för om man skall fortsätta eller ej.

Efter att man bestämt sig för att fortsätta så talar man om det för tränaren i gruppen, man betalar in sin träningsavgift och registrerar sig via formuläret på hemsidan eller lämnar in registreringspapper till tränaren.

I barn & familjegruppen tar klubben emot nybörjare i mån av plats. I början av varje termin genomförs ”Prova-På” pass och de som deltar där och då bilden en kö som vi slussar in i från efter vår policy. När man skall fortsätta betalar man in träningsavgiften direkt + registrerar sig via formuläret på hemsidan eller lämnar in registreringspapper till tränaren i gruppen.

VAR HITTAR JAG REGISTRERINGSBLANKETTEN?

Under menyn ”Träningsavgifter”.

NÄR SKA JAG GRADERA MIG?

Vi har graderingar i slutet på varje termin.

Det är din tränare som avgör om du kan gradera dig eller ej. Det beror oftast på hur mycket du har tränat. Är du osäker på om du kan gradera dig, så fråga din tränare.

NÄR SKA MAN BETALA TRÄNINGSAVGIFTEN?

Som medlem i klubben betalar man in träningsavgiften innan man börjar träna varje termin.

Nybörjare betalar in träningsavgiften så fort de bestämt sig för att bli medlemmar.

VAD SKA JAG KUNNA TILL GRADERINGEN?

Se under meny Gradering.

Graderingarna utgår mycket från katorna. Teknikerna kommer även med de kator som du lär dig.
Ju högre grad du skall upp till – desto större krav ställs på grundteknikerna och katornas utförande.

Är du osäker på vad du skall kunna så fråga din tränare.

VILKA FÅR PROVTRÄNA?

Alla nybörjare som vill Prova-På att träna i vår klubb får provträna 2ggr innan de bestämmer sig för om de skall fortsätta eller inte.

Till Ungdomsgruppen får man komma och Prova-På under de tre första veckorna varje termin och till Barn & Familjegruppen får man komma och Prova-På vid ett specifikt tillfälle, dvs den första lördagen varje termin.

Provträning gäller inte de som redan är medlem.

VILKA SKA BETALA I FAMILJEGRUPPEN?

Alla medlemmar som är med och tränar skall betala träningsavgift.

Försäkringar

Alla som är engagerade i Svenska Karateförbundet skyddas av en förmånlig försäkring.

Skyddet gäller fysiska, stöd- samt provmedlemmar i föreningen som tränar, tävlar eller är på andra uppdrag i organiserad form, i Sverige eller utomlands i max 45 dagar i sträck samt tränare, domare, styrelseledamöter och alla andra som arbetar för klubben, distriktet, sektionen och/eller förbundet.

Dessutom gäller skyddet för alla resor till och från uppdrag, träning och tävling.

Ladda ner: Försäkringsinformation (PDF)

Ladda ner: Blankett för anmälan utav skada (PDF)